Ressenya (XL) – Amélie Nothomb – “Cosmétique de l’ennemi”

3 Desembre 2012 a les 08:00 | Arxivat a Books, Literature, Llibres, Ressenya, Reviews | 4 comentaris
Etiquetes: ,

No és la primera vegada que en aquest espai fem una ressenya d’algun llibre d’aquesta prolífica escriptora belga. Aquest cop ho tornarem a fer i parlarem d’un breu, però interessant relat seu de l’any 2001.

És una història molt original que té lloc en un aeroport. La història té un desenvolupament impactant que t’impedeix abandonar la lectura. Vols saber el per què d’una situació que cada cop sembla més absurda. Si aquest ja podia ser un ganxo per llegirlo, encara ho és més el desenllaç totalment inesperat amb el qual s’estén la darrera part del llibre.

Val la pena fixar-se en la descripció que es va fent del mateix protagonista i narrador de l’obra (bé… de fet, dels dos protagonistes). A mida que avança l’obra es van creant uns personatges de complexitat creixent i… inesperada.

L’estil d’aquest text de la Nothomb segueix la línia dels seus altres llibres. És planer i serveix, únicament d’eina per explicar una història original i atractiva.

Només m’he llegit quatre llibres de l’Amélie Nothomb, però no crec que em quedi aquí. Seguiré llegint-los. Em diverteixen, són planers, estan escrits en un francès molt accessible i, a més, n’escriu molts! En porta un cada any des del 1992! Encara me’n queden.

Amélie Nothomb, COSMÉTIQUE DE L’ENNEMI, Paris, Albin Michele, 2001

4 comentaris »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. aquest és un “falti”, a veure si el pesco!🙂

  2. Aquest me l’he llegit! i la veritat es que em va agradar molt!! i mira que es raro que m’agradin llibres d’autores xD
    Guaita el vaig comentar en el bloc i tot!!
    http://pons007.wordpress.com/2008/06/06/cas-tipic-noi-li-agrada-noia-noi-es-un-emprenyador/

  3. Ei! Aquest no el coneixia. De fet no he llegit res d’aquesta dona, però fa un any em vaig comprar d’ocasió la Biographie de la faim (o similar), i el tinc pendent perquè em va semblar una mica raro… l’has llegit aquest? Què tal està? Val a dir que el tinc en francès i això sempre m’entorpeix una mica la lectura… Bé, si el llegeixo i m’agrada, el següent serà el que ressenyes aquí!

  4. Clídice: vinga, apunta’l a la llista!

    Pons: caram, la teva ressenya és molt anterior a la meva. Celebro que coincidim en què és un llibre interessant.

    Yáiza. es llegeix molt ràpid, perquè és motl curt i perquè no el pots deixar. Ja ho veuràs. Aquest que em dius no l’he llegit, però segur que ho faré. M’agrada molt com escriu la Nothomb.


Deixa un comentari

Bloc a WordPress.com.
Entries i comentaris feeds.

