#històriesdeltren 5 (2a part)

21 Març 2012 a les 09:00 | Arxivat a Contes, historiesdeltren, Tales | 6 comentaris

(si voleu llegir la primera part, clickeu aquí)

El viatge transcorre plàcid entre els camps daurats del Vallès. Al pas del tren, les joves camperoles vallesanes de pells turgents i rosades pel sol ens saluden alegrement amb els feixos de blat sota el braç. Al seu costat, els joves traginers canten rondalles populars alegres i picants mentre alguna parella s’escapoleix entre els pallers per alliberar els sentits i els desitjos. Virgili, de ben segur, es deuria inspirar en aquests paisatges per escriure les seves Bucòliques.

El camí de ferro solca el paisatge amb ritme alegre. El dringar de les copes de xampany servit per un diligent cambrer em torna a la realitat del vagó i dels meus companys de trajecte. ‘A la seva salut, senyoreta Anastàsia’, brindo amb la jove russa traductora de Carner a la llengua de Tolstoi que tinc asseguda al davant. El seu riure agut i sensual es mescla exquisidament amb l’andante que interpreten els músics del tren.

Ja queda poc per arribar a Sant Cugat. De sobte, però, el nostre tren fa una frenada brutal. Les rodes xisclen sobre els rails de ferro. Em taco el frac amb el xampany. ‘Quina contrarietat’.

Comencen a sentir-se alguns crits i gemecs entre el passatge. Què deu passar? Tothom s’aixeca i corre cap a un costat del vagó.

Ho veig de seguida. Al nostre costat un gran embalum ens tapa la llum del sol ponent. És un altre tren, però no és com el nostre. Ningú no entén res. Jo tampoc. ‘RENFE’ llegeixo en un dels laterals. ‘RENFE!’ repeteixo cridant. No sóc l’únic. Les dues síl·labes maleïdes van de boca en boca. El pànic s’apodera dels viatgers.

Pensava que era una llegenda urbana, però ara veig que és cert. Havia llegit sobre atacs de convois pirates de la RENFE a Ferrocarrils de la Generalitat. Darrerament, aquest tipus d’atacs s’estaven estenent. Els usuaris d’aquestes línies se sentien desheretats i desesperats i el seu objectiu eren els privilegiats viatgers dels FGC. Ens trobàvem davant d’un evident xoc de civilitzacions. Estàvem, doncs, a punt de ser abordats per despietats corsaris de les vies. Dit i fet, de sobte, una massa d’usuaris dels trens de rodalies s’abraona sobre nosaltres. Miro a un costat i un altre. Tothom prova de fugir. Prenc el comandament de la resistència. ‘No fugiu! Replegueu-vos! No deixeu els flancs descoberts!’. Això és una carnisseria. Les hordes atacants van guanyant terreny a cops de tupperware d’amanida d’arròs sense acabar i de diaris gratuïts.

(demà… el final)

Aquesta setmana la #històriesdeltren tindrà tres parts atesa l’extensió de la història èpica que s’explica.

6 comentaris »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. això pot ser una fatalitat, les armes emprades son devastadores. Podriem dir de destrucció+iva

  2. Com m’ha agradat avui, has estat brillant !!!
    No ho espatllaràs demà, oi ?

  3. Aquest, aquest d’avui m’ha fet moltíssima gràcia! Jo, durant gairebé deu anys he format part de les hordes renferianes, sempre a l’aguait d’assaltar algun ferrcalirrero despistat.

    Aaaaah, aquelles flaires que inundaven el vagó, ple com un ou, a les 6 de la tarda dels abrasadors dies de juliol… això, això construeix el caràcter rebel i combatiu dels renferians!

  4. Oh my god! I no m’he pogut acabar el te😦

  5. Brillant!!! m’ha agradat molt!

  6. Joan: les armes que fan servir van contra la Convenció de Ginebra, segur!

    Carme J: les històries ferroviàries sóm imprevisibles, però em trmo que sí, ho espatllarem…😉

    Porquet: no sóc tan cruel i sàdic en les meves descripcions!

    Montse: no hi ha respecte per a res!

    Yaiza: caram! Gràcies! Commque no m’he ficat amb els estudiants de la UAB!


Deixa un comentari

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.
Entries i comentaris feeds.

