#històriesdeltren 2 (1a part)

21 Febrer 2012 a les 09:00 | Arxivat a Contes, historiesdeltren, Tales | 7 comentaris

Avui no puc llegir al tren. Estic cansat i vull descansar. Com que Sabadell Rambla és començament de trajecte puc seure. Hi ha lloc, però malgrat això, una noieta d’edat universitària se m’asseu al costat. S’ha perfumat per anar a classe. No sé si això és bo o no. Diria que la colònia és de les barates, però no ho afirmo. Per anar a segons quines facultats jo no em posaria ni ambientador de l’Hacendado. M’explico, oi? De la carpeta verda de l’Autònoma treu uns apunts. Tinc com una nyonya que em fa tancar els ulls però els sorollets que fa la nena amb les gometes de la carpeta i el remenar de fulls no em deixen concentrar-me en la meva son.

M’ha desvetllat! Coi de fressa! Farem el xafarder, ves! Faig una mirada al material que remena la criatura. Són els típics apunts de nena: lletra arrodonida i regular, línies rectes, les idees exposades en forma de títols, subtítols i ‘bullets’, i moltes paraules i paràgrafs marcats amb fluorescent groc i rosa. Tant endreçat i ben escrit tot que fa ràbia. Els títols, no podia ser d’una altra manera, estan subratllats amb retolador verd (edding 1200, estimo).

La noia se n’adona que estic mirant el que fa. Somriu. Es deu pensar que ha lligat. Molt lluny de la realitat. Per a mi, aquelles no són hores de cacera i, a més, és molt lletja, pobreta, molt. Què hi farem. Li torno el somriure. El faig molt fals per tal que copsi que les seves expectatives amb mi no tenen cap fonament. Es posa a llegir els seus apunts ‘Hello Kitty’.

Jo, també. Ja posats, anem a veure què estudia la perla aquesta. Sembla que són apunts d’alguna cosa d’empresarials perquè parla de ‘los elementos del cash flow’, en castellà, això sí. La universitat catalana ja ho té això.

Llegeixo amb atenció. La nena sembla que s’incomoda, però. La veritat és que no m’hi veig massa bé i potser m’hi acosto massa. A més, m’ha vingut un esternut i no m’he pogut tapar la boca a temps i he deixat el seu full ple de petites taquetes… ‘Quina marranada’, penso, mentre ens mirem amb la noieta que s’ha espantat i jo arronso les espatlles volent dir ‘és el que hi ha’.

Segueixo llegint i detecto un error descomunal en els apunts. Se m’escapa un ‘Apa! Quina cagada!’ cridant a sac. L’estudiant lletja es torna a sobresaltar i em mira indignada ‘Però què dius?’ em replica.

‘Però tu has vist el que posa aquí?’, li dic. Ara el que m’emprenyo sóc jo. De cop, però, em quedo glaçat…

(el proper dijous, 23… continuarà)

7 comentaris »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Impertinència en grau superlatiu !!!

  2. No es pot pensar en veu alta !!😀

  3. Pompeu a totes hores….ets un no parar!😉 I per cert….totes les meves classes van ser en català menys una….

  4. és el que hi ha….si estes bona no estaries llegint els apunts i possiblement no hauries vist la cagada…tot i no ser hores de caça.
    Veurem el perquè de quedar-se glaçat……

  5. Els teus protagonistes són una mica bordes, però segur que acaba escaldat, a veure què passa aquest dijous…

  6. Envair l’espai vital i olfactiu no està bé, però això de deixar els apunts plens de perdigons… això és pena capital! Eeeeeccsssss!

  7. Carme J: impertinència no! Curiositat!

    Alyebard: en segons quins llocs no es pot ni pensar!

    Yaiza: deuries estudiar filologia catalana, doncs!

    Joan: no pots pensar que el protagonista sigui un admirador de la bellesa interior?

    XeXu: pensa que viatjar en tren pot posar les persones al límit. No els podem prejutjar!

    Montse: li han faltat reflexos al nostre protagonista. Sap greu, oi, amb uns apunts tan ben fets?😉


Deixa un comentari

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.
Entries i comentaris feeds.

