Recomanacions musicals (XXI) – Michael Nyman – “Chasing sheep is best left to shepherds”

25 Febrer 2011 a les 09:00 | Arxivat a Movies, Music | 9 comentaris
Etiquetes: ,

“Chasing sheep is bets left to shepherds” és la primera peça que vaig sentir de Michael Nyman. Suposo que és la primera que també vam sentir molts, dels que com jo, vam poder conèixer en Nyman abans de la seva explosió comercial després de compondre la música de “The Piano” de la Jane Campion.

La recomanació musical d’aquesta setmana forma part de la banda sonora de “The Draughtman’s contract”, una brillant pel·lícula de Peter Greenaway. De fet, en Greenaway i en Nyman formaven una parella molt especial i amb un gran ressó en el cinema més “in” dels 80s i inicis dels 90s. Entre els seus treballs conjunts, un com a director i l’altre com a compositor, trobem joies com “Drowning by Numbers”, “The Cook, The Thieve, his Wife & Her Lover” (també coneguda entre els meus amics com “The Cook and the gang” per abreujar), “A Zed and Two Naughts”, “Prospero’s Books”, etc.

Amb tot, entre les meves peces preferides de Nyman hi ha les que va compondre per a la pel·lícula “Wonderland” d’en Michael Winterbottom. De fet, m’agrada tant, que en un post de ja fa un temps, la vaig fer servir.

Us deixo, doncs, amb “Chasing sheep is best left to shepherds”. L’he escoltat molts i molts cops, però mai me’n cansaré. La versió que us proposo és molt semblant a la versió que vaig sentir en el concert que en Nyman va fer l’any 1998 dins dels actes per a la inauguració de l’Auditori de Barcelona. Recordo que aquell concert va ser el primer que vaig anar-hi sense l’amic que m’havia acompanyat a altres concerts del músic anglès sempre que venia per aquestes contrades. Ja havia marxat a complir els seus somnis a l’altra banda del món. El vaig trobar a faltar en aquell concert.

Bon cap de setmana!

9 comentaris »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Gran pel·lícula i gran banda sonora. Em va encantar. De fet és la culpable que sigui fan dels dos.😉

  2. Ah, quins records! L’havíem escoltat uns quants cops en directe, eh? Sempre el millor moment d’un concert del Nyman. Una bona manera de començar el dia. (Veus? Avui no m’he queixat de la teva selecció musical. Finalment has troabt el camí!)

  3. M’encanta Nyman…i les seves ulleres🙂
    Encara que reconeixo ser del grup d’ovelles que el vam descobrir a partir de la pel.li del Piano.

    Bona manera de començar el cap de setmana.
    Que l’ídem, et sigui propici!

  4. Jo vaig patit les pel.licules de Greenaway, i al final em va acabar agradant Nyman. Quins temps!!!!

  5. No conec massa l’obra de Nyman però el poc que he escoltat reconec que m’ha agradat força i que a més és molt bo!🙂

  6. Alyebard: jo també vaig començar amb aquesta peça!
    SM: no cal que ens diguem massa cosa més, oi? Quins concerts!
    Carme: Bon cap de setmana per a tu també. et recomano “Wonderland”!
    Josefina: Segur que ens deuries portar a algun dels concerts i tot! Petons!
    Caterina: Per a mi en Nyman és molt especial. Juntament amb en Greenaway feien unes obres rodones!

  7. Nota d’una senyu: “no está mal” el niño progresa adecuadamente…

  8. Tot i que haure de parlar amb els teus pares, t’aprobo per bon comportament. Vinga, TiBloc, passa cap a dins que s’ha acabat l’hora del pati…😉


Deixa un comentari

Bloc a WordPress.com.
Entries i comentaris feeds.

