Joies de la llengua (IX) – “Non recoñece a Deus por pura soberbia”

26 gener 2011 a les 09:00 | Arxivat a Books, Language, Llibres | 11 comentaris
Etiquetes: , , ,

A vegades, mentre llegeixes un llibre et colpeix una frase o un diàleg en concret. Fa uns quants anys vaig poder gaudir de la lectura de “O lapis do carpinteiro” de l’escriptor gallec Manuel Rivas.

Malgrat la bonica història que s’explica, em vaig quedar de tot el llibre, tot i el pas dels anys, amb una conversa entre una dona creient i un metge, suposadament agnòstic. Després de parlar sobre un cas clínic concret, i atesa la presumpta fredor de la descripció que en fa el metge, la dona li etziba:

¡Virxe Santíssima! É vostede tan frío, tan cínico, tan…

¿Tan que?

Tan soberbio. Non recoñece a Deus por pura soberbia.

Ao contrario. Por pura modestia. Se realmente Santa Teresa e os místicos se dirixen a Deus é cunha arrogancia tal que cae no campo da patoloxía (…)

Mai se m’hagués pogut ocórrer que algú adduís que un altre no era creient amb aquesta argumentació. No deixa de ser brillant, també m’ho reconeixereu, la resposta del metge, titllant d’arrogants els místics! La millor defensa, és un bon atac.

Així doncs, de manera deliciosa, un escriptor pot descriure una suposada raó per a l’ateisme basant-ho en la sobèrbia. Intel·ligència feta literatura.

————–

Anteriors JOIES DE LA LLENGUA

VIII. Mais la maitresse, elle est chouette!

VII. “When the going gets tough, the tough get going”

VI. “In love/out… of love”

V. “La vida fa pujada”

IV. “Amargo de a sorbitos/Amargo de a poquitos”

III. “To reach for the stars”

II. “Cherchez la femme”

I. “Una relazione galante”

11 comentaris »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Bon llibre i molt bon diàleg. Bona tria.

  2. Genial! Quan en la literatura trobes fragments com aquests és una autèntica joia! Amb vergonya diré que encara no he llegit res de Manuel Rivas… Tot arribarà, segur🙂

  3. Alyebard: gràcies! Certment és un bon llibre, eh?

  4. Caterina: sí que és una joia, sí, aquest diàleg. Mira que em vaig llegir aquest llibre fa anys i encara me’n recordo.

  5. Veritablement el diàleg no té desperdici!

    Tinc el llibre a casa, i m’has fet venir ganes de rellegir-lo…ara, a veure si aconsegueixo trobar-lo!

    Molt bona recomanació.

    • Val la pena que el trobis! Guardes el llapis que regalaven amb el llibre?

  6. Jo com en Waw, no n’he llegit res!
    M’ha encantat.

    Ah! TirU, una endevinalla, hi he posat so al conta, al segon. Ara no sé si era el segon! Bé, diria que si. La Saps? L’he penjat avui… Toooma!
    A veure, és típica, però podria ser una, un so. ok?
    I espavila!🙂 Imagina…

    • Quina? Beethoven o el “Núvol blanc”? Les dues són precioses per raons diferents…

  7. No més pistes, cap més…;)

  8. No. Ni que hi posis aquest vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, que saps que em domina!


Deixa un comentari

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.
Entries i comentaris feeds.

